poniedziałek, 30 września 2013

Niedzielne przemyślenia

Kilka dni temu mój kręgosłup dał znać o sobie.
Starość... pomyślałam. W końcu niedługo postarzeję się o kolejny rok.
Siedzę więc w domu, zbytnio się nie ruszam i mam mnóstwo czasu do zagospodarowania. 
Zagospodarowania swoich myśli...
Niedziela, z wiadomych powodów, bywa dla mnie przygnębiająca i smutna. 
Nie zawsze tak jest, bo staram się wyruszać na spacery, aktywnie spędzać czas, wypełniać ten dzień spotkaniami, szwędaniem się tu i ówdzie.
Teraz moje myśli skupiają się raczej na codzienności, która mnie otacza. 
Praca, dom, ogródek, zakupy, rodzina.
Staram się nie zapominać o nikim. Jestem, kiedy ktoś mnie potrzebuje. Pomagam, robiąc drobne przyjemności tym, którzy są mi bliscy. Przy okazji to i moja przyjemność.
Często piekę ciasto, by umilić chwile razem spędzane.
Tak niewiele czasami nam trzeba...
Dzisiaj domowa niedziela. Przeglądam różne rupiecie, układam stare książki, oglądam fotografie.
Fotografia jest piękna sztuką. Chwile zatrzymane w kadrze są dla mnie bardzo cenne. 
Ileż uzbierało się tych zdjęć przez wszystkie lata naszego życia!
Ile jeszcze ich przybędzie...?
Zdjęcia z rodzinnych spotkań, imprez, wspólnych wypraw, wakacji w nieznane.
Wszystkie ważne...
Bezcenne...
Przypominające różne chwile naszego życia. Przywołujące wspomnienie osób, których dawno nie ma wśród nas...
Zauważyłam, że najwięcej zdjęć robię nad morzem. Tam, mam zawsze dużo czasu do rozważań, wspomnień i reflekcji.
Zanurzam się wtedy w swoich myślach...
Tęsknię...
Marzę o oknie z widokiem na morze. 
Chciałabym kiedyś mieć taki dom, którego okna patrzą w bezkresną jego dal. 
Podobno trzeba wizualizować, widzieć oczyma wyobraźni.
Miejmy marzenia, niech się spełniają :-)





moja ukochana plaża Łebie

szturmujący piasek




Molo w Juracie






2 komentarze:

  1. Dorotko szybkiego powrotu do zdrówka życzę,i spełnienia marzeń :-) A zdjęcia piękne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Anetko, pozdrawiam Cię serdecznie :-)
    a marzenia? hmm,pracuję nad tym... niech się spełniają

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję pięknie za każdy zostawiony tu komentarz :)